abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41970824

The only thing we do in our lives
Is sharpening our views for all times
Making ourselves clean and neat
Letting the light from within shine
To create one perfect shining mirror
Perfectly sharp and reflective
For this is what we do all day long
Being the mirror to the outside
Creating the mirror from the inside
In order to be the mirror
In order to reflect
In order to be
Be the mirror you always wanted to be!

Uitleg:
Wij zijn onze wereld om ons heen. Iedereen heeft zijn eigen perspectief en vandaar uit wordt de wereld opgebouwd. Door zelfreflectie kunnen wij onszelf leren kennen en daarbij is het 'spiegeltje-spiegeltje' effect een goed voorbeeld van. Wij spiegelen ons zo vaak aan de omgeving, maar uiteindelijk zijn het onze gedachten, en eventueel ons ego dat de wereld om ons heen vormt. Maar hoe weinig denken wij daarbij aan onszelf? Wij vormen onze wereld, wij geven hem kleur en wij breken hem af. Mensen zullen altijd naar anderen blijven kijken, maar het kopieergedrag bedreigt de integriteit van het individu. Juist dat indiviudele maakt hem bijzonder. Iedereen is even uniek. En juist daarom is het weer normaal om uniek te zijn. Maar men wil ons wijsmaken, dat wij ons moeten conformeren aan bepaalde regels, bepaalde normen en waarden.. deze voegen echter niets wezenlijks toe aan onze wereld - ze breken deze slechts stukje bij beetje af om deze vervolgens door een door hen gewenst beeld van de wereld aan ons presenteren als werkelijkheid. En zie hier de ware functie van de media!

They make us feel small, pathetic!

Maar juist door onszelf op te zoeken en vriendschap te sluiten, levert een veel beter resultaat op! Innerlijke groei is het resultaat en uit mijn eigen ervaring heb ik geleerd, dat de wereld om jou heen meegroeit. Ik kan me steeds beter opstellen in discussies op internet of in real life en ik heb er vrede mee dat men is zoals men is. Ik probeer er van te leren! Door te zijn hoe ik denk te willen zijn. En als dit beeld niet klopt, pas ik het aan. Flexibiliteit staat hoog bij mij in het vaandel en verder vind ik het belangrijk goed te blijven communiceren met 'anders-denkenden'. Want samen moeten wij het hier het beste van maken. En als ik daar op deze manier mijn steentje aan kan bijdragen.. dan heb ik dat er graag voor over!

Boswachtertje
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_41973201
De spiegel

Juist echt kijken kan zoveel onthullen, wie kan ECHT kijken naar zichzelf. Probeer maar eens. Kijken en accepteren wie je bent, oei, de kern van het leven en onwijs moeilijk. Maskers af, ik zie dat bij weinig mensen. Owwww, wat hebben we het leuk, maar ondertussen zijn we allemaal aan het puffen, steunen en kreunen. Niet zichtbaar, maar o zo aanwezig.

Everybody hurts en wie zegt van niet, die liegt
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 28 september 2006 @ 15:08:38 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42199969
Op zich kan ik me daar wel goed in vinden, al is het weleens leuk om mensen te tergen wanneer je een slechte dag heb, zolang het maar niet te ernstig is natuurlijk.
Ik heb een tijd lang gehad dat ik echt wezenloos door het leven sjokte zullen we maar zeggen en met een minderwaardigheidscomplex van heb ik jou daar. Ergens rond mijn 22ste is dat helemaal weggevallen en kon ik me ook veel beter vinden in het dagelijkse leven. Het leven was niet veranderd maar mijn kijk erop wel. Daardoor is mijn leven uiteindelijk ook een stuk leuker geworden enkel omdat mijn perceptie erop verschilde en door die positiviteit kwamen er meerder leuke dingen op mijn pad.

Op het moment zou ik het eerlijk gezegd niet vreemd vinden als ik het moeilijk had met bepaalde dingen in mijn leven maar op één of andere manier mis ( zoals ik heb het niet, niet als ik hunker ernaar ) ik de negatieve emotie-curve. Ik vind het raar maar niet erg. Maar leg het maar eens uit aan andere als je eerst uitlegt wat er allemaal aan de hand is en daarna aangeeft dat je er geen problemen mee hebt, hoe goed je ook kijkt naar jezelf. ik kan me niet voorstellen dat hetgene wat ik voel zelfdeceptie is, want dan zou het wel heel erg goed verborgen zitten. Maarja, de ekern is doe lekker wat je denkt te moeten en trek je niets van iemand aan die je in de weg zit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 1 oktober 2006 @ 02:26:52 #4
77699 Neurotica
Nunc aut Nunquam
pi_42273093
tvp
...stamp mijn Bass nog ff aan, wil je?..
pi_50378865
Hehe cool dat ik dit ooit heb gemaakt.

Kijken of er nu interesse in is te krijgen middels een schopje
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:53:17 #6
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50379453
Flexibiliteit komt aan bod in de OP. De wereld is constant in beweging en mensen veranderen van dag tot dag. Toch zie je vaak dat mensen steeds vast houden aan dezelfde principes en denkpatronen. Al snel hebben mensen een mening klaar liggen over iemand, terwijl ze iemand nauwelijks tot niet kennen. Een oordeel blijkt al snel gemaakt maar zo zal het wel zijn in de natuur van de mens. Iemand helemaal kennen is daarbij onmogelijk volgens mij, maar dan wordt een oordeel geveld op gedrag dat naar voren komt, wat achter het gedrag ligt dat weet men toch niet.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_50383719
Alsof de post zijn tijd vooruit was.

Goed stuk tekst, is destijds aan mij voorbij gegaan, ik ben me pas sinds Juni/Juli 2006 me bezig gaan houden met spiritualiteit en het gehele gebeuren omtrent 2012, wat ik zelf momenteel heel erg merk is dat ik wel een ander perspectief er op na wil houden, maar dat ik er nog naar toe aan het werken ben met alle emotionele golfslagen van dien, zo'n omslag is makkelijker gezegd dan gedaan. Vorige week en deze week behoorlijk last van, mede ook omdat ik me "onnodig" druk maak, onnodig in de zin van dat ik er toch niets mee op schiet. Dus gisterenavond maar weer wat rustiger aan gedaan en meer tijd aan mentale rust en stabiliteit besteden, iets wat ik eigenlijk de laatste tijd veels te weinig heb gedaan.

De tijd gaat wat mij betreft ook veels te snel de laatste tijd.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_50384707
Meh ik ben altijd eerlijk zowel naar mezelf als anderen.
Probleem is wel dat ik vaak depri ben door allerlei dingen (voor al uit het verleden overigens enfin)
Dus mijn zelfbeeld is.. behoorlijk verdraait.
Maar uiteindelijk heb ik dat wel op zich door.

Ik zie vaak bij andere mensen en ook steeds meer zeker bij de jongere dat ze niet zichzelf zijn maar eerder elkaar nadoen.
Kan aan mij liggen natuurlijk maar vind het geen goeie ontwikkeling.
pi_50386675
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zie vaak bij andere mensen en ook steeds meer zeker bij de jongere dat ze niet zichzelf zijn maar eerder elkaar nadoen.
Kan aan mij liggen natuurlijk maar vind het geen goeie ontwikkeling.
Dat is natuurlijk zeer zeker geen goede ontwikkeling. Maar de vraag is of dat voor alle jongeren geldt, of voor een kleine groep. In de media zal deze groep na-apers natuurlijk veel belicht worden, want dit is de groep 'waarmee het zeker niet goed gaat komen' volgens media en politiek. Maar wat wil je ook; de samenleving is volledig ingericht om na te apen. De baan van papa is het nastreven waard en anders zorgt papa er wel voor dat je deze studie gaat volgen (als enigzins radicaal maar volgens mij nog steeds veelvoorkomend probleem). Ouders durven denk ik steeds minder hun kinderen vrij op te voeden in een wereld die immer chaotischer wordt en blijvend lijkt te veranderen. De richting is nog onbekend, dus kiezen veel mensen weer voor de oude wegen - neem het normen & waardendebat uit de jaren '50...

Als de politiek het niet wil inzien, dan is het aan de groep mensen die wel willen in een samenleving om die veranderingen te sturen in de voor iedereen betere weg. Helaas is dit het punt wat veel weerstand zal opwerpen, simpelweg omdat je het fundament van heel veel mensen wil veranderen. En dan geldt nog steeds dat als het niet goed is voor die persoon, ik het dus beter kan nalaten - of ik nou overtuigd ben van mijn gelijk of niet. We hebben dus volgens mij veel goede voorbeelden nodig in alle lagen van de bevolking. Deze mensen in het licht zetten, zodat andere mensen in gaan zien dat al deze voorbeelden uniek zijn. Dat deze groep niet na-aapt en geen problemen heeft met andersdenkenden (terwijl er andersom vaak felle kritiek is) is een teken aan de wand dat er iets aan het verschuiven is.

Volgens mij komen steeds meer mensen er achter dat jezelf zoeken het beste is wat je in deze (en eigenlijk alle) onzekere tijden kunt doen. De buitenwereld kun je niet/nauwelijks beinvloeden als individu zijnde, maar door je binnenwereld te onderzoeken kun je wel hier vandaan het collectieve van de buitenwereld onderzoeken. Door jezelf te leren kennen, merk je dat je andere mensen ook steeds beter kunt begrijpen - en ook vooral waarom mensen bepaalde keuzes in bepaalde situaties maken. Het spiegel-effect merk ik iig dagelijks in mijn leven. Als ik iets te enthousiast ben, merk ik al gauw dat er iets/iemand in mijn omgeving is wat juist weer de rust en vrede uitstraalt. Waardoor ik aldus meer in balans begin te komen en er steeds minder vanaf wordt gebracht door innerlijke tegenstrijdigheid of externe factoren.

De vraag blijft echter bestaan: hoe kunnen wij het beste de jongere generatie klaarmaken voor een veranderende harde wereld, als wij zelf niet eens weten wat we aan het doen zijn?
Het probleem hierbij is volgens mij dat veel van de huidige oplossingen zich toespitsen op de huidige naoorlogse generatie en de nieuwe arbeidsbevolking en niet op de toekomstige generatie(s). Zolang deze groep als 'bezit' van de oudere generaties wordt gezien, zullen veel problemen onbesproken blijven en doorsluimeren tot er weer een exces nodig is om de problematiek te duiden. Laten we hopen dat er tegen die tijd betere oplossingen zijn bedacht voor dit probleem. Anders zal het bij de burger en de burger alleen moeten worden gezocht; de politiek is toch al meer en meer het speeltje van het bank/bedrijfsleven..
pi_50414423
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:53 schreef Urquhart het volgende:
Spiegelogie
thnx, ff tvp'tje plaatsen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: